V současné době je herní prostředí hry Minecraft větší než fyzický povrch země. Takhle obrovské rozměry hra samozřejmě ve svých počátcích neměla. Její původ je velmi skromný, ale díky jednoduchosti a oblíbenosti se hra rozrostla do gigantických rozměrů. Podívejme se společně zpět do minulosti a zjistěme, kde to všechno začalo a podívejme se na všechny důležité kroky až do současnosti.
Původ legendy
Marcus Persson, známý také jako Notch, vydal v roce 2009 to, co na začátku nazval „Jeskynní hra“. Vyšla na PC a byla především pro lidi, kteří rádi kódovali a navrhovali herní světy. V té době se jednalo spíše o vývojářský program, kde si mohli hrát se zdrojovými nástroji než reálnou hrou.
Tento malý, ale nápaditý pokus se začal rozrůstat, což vedlo tvůrce ho vydat v aktualizovaném formátu a již pod dobře známým jménem Minecraft. Tato aktualizace nabízela již více než jen budování světa. Hráči měli poprvé kontrolu nad správou vlastních zdrojů, mohli je shromažďovat a budovat z nich nové věci. Dále přibyly příšery, se kterými se dalo bojovat po celém světě. Dali se vyrábět řemeslné nástroje a prozkoumávat okolní svět. Tyto počátky byly ovšem ještě velice vzdálené od současné podoby.
Minecraft zůstával v beta verzi po dlouhá léta, déle než většina dosavadních her. Existovaly pochybnosti, že hra je dobrá jen díky připomínkám hráčů, kteří beta verzi neustále vylepšovali. Přizpůsobovali hru prostřednictvím vlastnoručně vytvořených programů. Vylepšovali ji, dle vlastních představ, přidávali nové úkoly nebo funkce a dokonce do určité míry aktualizovali grafiku.
Tato hra se vyznačovala jednoduchostí, základními tvary bloků, které tvoří její celý svět a grafikou, která vypadá jako pixely. To jí umožňuje dělat neuvěřitelné věci s velmi malými požadavky na grafiku.
Nakonec přece jen došlo k vydání, a to v roce 2011. Prodalo se milion kopií a vznikl tak celosvětový fenomén, který hrají jak dospělí, tak i děti. Okamžitě se hra začala rozšiřovat na všechny platformy včetně mobilních telefonů.