Niki Lauda se narodil v roce 1949 rodičům, kteří patřili mezi rakouskou smetánku. Strýc pracoval jako bankovní ředitel a rodiče vlastnili řetězec papíren.
Niki však sdílel nadšení a vášeň pro automobily. K nepochopení a nelibosti členů rodiny se stal automechanikem. Dědeček Hans byl proti a Nikimu vytýkal, že se rodinné jméno má vyskytovat v ekonomické oblasti, a ne té sportovní.
Právě dědeček Hans, jako člen dozorčí rady v bance, zamítl Nikiho žádost o půjčku v hodnotě 125 tisíc šilinků. Od té doby s ním Niki nepromluvil.
Musel sehnat peníze jinak. Vzal si tedy úvěr krytý životní pojistkou. Koupil si tak cestu do královny motorsportu a s rodinou se nadobro rozkmotřil.
Začal v týmu BRM, kde závodil po boku týmového kolegy Claye Regazzoniho, přes něj se poté dostal do týmu Ferrari, který byl v krizi.
Po dvou letech ovládl šampionát a v následující sezóně zcela dominoval.
Když měl na dosah druhý mistrovský titul, přišla památná Velká cena Německa na okruhu v Nürburgringu.
1. srpna 1976Niki vylétl v levotočivé zatáčce z trati a narazil do plotu. Monopost Ferrari se vznítil a Lauda se ocitl v plamenech.
V nemocnici následně upadl do kómatu. Měl zničené plíce od toxických zplodin a na hlavě a obličeji utrpěl popáleniny třetího stupně.
Za čtyřicet dní předvedl Niki Lauda neuvěřitelný comeback a vrátil se do sedačky Ferrari. Při Velké ceně Itálie vybojoval čtvrté místo.
Rok po nehodě získal svůj druhý titul. Právě díky němu se ve Formuli 1 zvýšila bezpečnost.
Po špatné sezóně v týmu Bernieho Ecclestonea se na dva roky od Formule 1 distancoval, aby se mohl vrátit pro třetí titul v týmu McLaren, při nejtěsnější sezóně Formule 1 v historii. Třetí titul získal o pouhý půl bod před Alainem Prostem. Psal se rok 1984.
V rodném Rakousku se poté věnoval své letecké společnosti Lauda Air.
Čtyřicet let od nehody nosil Niki Lauda ikonickou kšiltovku.
Dvakrát podstoupil transplantaci ledvin, dostal i plicní infekci, ale Niki se nevzdával.
V lednu 2019 dostal zápal plic a Niki bojoval jako celý svůj život, bohužel svůj boj prohrál dne 20. května.
Na posezónním galavečeru FIA byl Niki zaslouženě oceněn titulem Osobnost roku.
Lauda měl velký podíl na dominanci Mercedesu, který letos ovládl šampionát již po šesté v řadě.